Измина една динамична година за всички сфери на бизнеса, белязана от бързо развиващата се дигитализация и редицата промени, които тя води след себе си. През 2018-та нещата продължават да се развиват още по-мащабно в същата посока, изисквайки по-стабилно позициониране в онлайн пространството и още по-лично отношение към потребителя, който прекарва все по-голяма част от времето си в мрежата.
За хотелиерския бизнес ситуацията е сходна с фокус върху така наречения *guest experience*, който се продава и съответно купува много преди физическото пребиваване на гостите във вашия хотел.
В тази статия ще ви споделим едни от топ тенденциите в развиването на дигиталния маркетинг за хотели за 2018-та.
Най-оптимистичните прогнози се разпростират до роботизиране, виртуална реалност и други подобни футуристични сюжети, които все още не са подходящи за нашите ширини. Въпреки това, част от начертаните насоки за бизнеса са актуални и препоръчителни и за развитието на хотелиерския бранш и в България.
Оптимизиран уебсайт
Вашият хотел има нужда от уебсайт, програмиран за нуждите на потребителя и съответно за растежа на печалбите ви. Красиво и ефективно оптимизираният уебсайт е задължителен елемент от стратегията на всеки бизнес според тенденциите за 2018.
Когато сайтът ви е остарял и нефункционален, дори най-непретенциозният онлайн потребител забелязва това и на подсъзнателно ниво избира по-лесно работещия за него вариант. А вашата крайна цел е да задържите точно неговото внимание и да му повлияете в избора.
60% от туристите, които пътуват за удоволствие и 41% от тези, които го правят с бизнес цели, запазват своите нощувки онлайн.
Smart InsightsЗа да достигнете по най-работещия начин до правилните клиенти, които в бъдеще могат да се превърнат във ваши дългосрочни и лоялни гости, е нужно да имате изработен и добре поддържан сайт, съобразен с техните нужди. Освен добре позициониран в онлайн просранството (S.E.O. оптимизаиця, чрез която лесно да ви откриват), той трябва да е създаден и описан в удобство на клиента, така че чрез него той да се заинтересова и лесно да се ориентира за всички преимущества на вашия хотел.
Все повече потребители са активни онлайн – проучване, пазаруване, запазване на билети и др. Следователно е нужно вашият уебсайт максимално да стимулира и улеснява това тяхно действие, което да донесе приходи за вас в бъдеще.
С други думи – уебсайтът ви да е с такава визия и функционалност, че клиентите да могат да запазят дати за почивката или бизнес пътуването си именно при вас само с няколко клика.
Така нареченият UX (User Experience) на вашия уебсайт подпомага не само директните продажби, но и прави съществена разлика и за позиционирането ви в Google (S.E.O.) – т.е. прави хотела ви по-видим за потенциалните клиенти, които правят проучването си онлайн.
Над 148.3 милиона души по света използват онлайн мрежата, за да направят своето проучване и резервации за хотел, турове и допълнителни туристически активности. Това са над 57% от годишните резервации за пътуване.
Smart InsightsОтимизация за мобилни устройства
На второ място нареждаме може би най-значимата от всички тенденции за развитието на всеки бизнес през последните години – Mobile First. Като неизменна част от функционалностите на вашия уебсайт в улеснение за клиента, през 2018-та това все по-еднозначно ще води към оптимизацията му за мобилни устройства.
Освен че над 80% от бъдещите ви гости проучват и запазват пътуванията си онлайн, по-голямата част от тях го правят през мобилните си устройства.
Средното време прекарано онлайн в мобилните устройства от потребителите нараства с 5% годишно от 2014-та насам.
Emarketer ReportСлед това, веднъж пристигнали във вашия хотел, те прекарват много голяма част от времето си в мобилните си устройства – всеки от тях притежава нещо като малък джобен компютър (телефон или таблет), който носи постоянно в себе си и използва за всякакви цели.
85% от хората решават как да прекарат времето си по време на екскурзия едва след като се настанят и то главно с търсене през мобилните си устройства
Emarketer ReportТук WI-Fi Маркетингът може да бъде ваш любезен партньор в адекватната и интересна жива връзка с вашите гости по време на престоя им. Чрез възможностите, които предлага тази услуга, вие можете да ги информирате за всичко актуално, което се случва във вашия хотел или в района (дневно меню, аниматорски активности, масажи, специални събития в и извън хотела).
Именно заради това е важно уебсайтът ви да е оптимизиран за мобилни устройства, както и да се свързвате по различни начини с вашите гости посредством телефоните им, на които те отделят най-много време и внимание.
Проактивен Email Маркетинг
Това е тема, на която обърнахме специално внимание в поредицата си *Email маркетинг за хотели* – можете да прочетете в нашия блог.
Email маркетинг е един от най-използваните инсртументи от маркетинг специалистите за спечелване на дългосрочното доверие на техните клиенти. Той се превръща във все по-предпочитан, благодарение на директната си форма на комуникация и възможност за персонално достигане до правилния клиент в правилния момент.
Освен усилен email маркетинг, с който да върнете гостите си отново във вашия хотел, е добре да помислите за проактивен email маркетинг. Това означава да достигнете до точните клиенти, които биха се заинтересовали точно от вашия хотел. В комбинация с горните актуални тенденции, можете да реализирате една успешна email маркетинг камапания, с която директно да достигнете до бъдещите си лоялни клиенти.
Чрез този канал за рекламиране, вие имате възможността да влезете в лична комуникация с правилните хора и да влезете в контекст, който живо ги интересува. Бъдете максимално достоверни и лични, изпращайте им ценно съдържание (inbound marketing), достигайте до мобилните им устройства (mobile friendly) и ще се радвате на осезаем растеж в продажбите.
Inbound Marketing – качествено съдържание
Това е така нареченият content marketing, свързан с генериране на качествено съдържание, което се различава от чисто промоционалните маркетинг съобщения за най-добър хотел и най-незабравима ваканция.
Inbound маркетингът е стратегията, с която казвате на гостите си защо и с какво тяхната ваканция би била по-приятна, ако изберат именно вашия хотел – посредством персонализирани рекламни съобщения или блог във вашия уебсайт..
През последните години потребителите стават все по-информирани и избирателни и съответно е важно да се обръщате към тях само с конкретно съдържание, което в настоящия момент ги вълнува и би задържало трайно тяхното внимание.
Средностатистическият онлайн потребител има около 8 секунди продължителност на вниманието.
B2B Marketing InsiderИнтегрирана с предните 2 точки, тази тенденция може да работи за вас в достигането до точните клиенти, които биха искали да знаят какво ви отличава от другите хотели или какво уникално и интересно се случва в близост до вас (непопулярни забележителности, спортни състезания, концерти, други събития, активности в природата).
Освен това inbound маркетингът включва истински обяснителна информаиця за функционалностите на вашите помещения, цени, графици за чек ин и чек аут, дневно меню и общо взето пълен набор от предварителни отговори на всички въпроси, които биха вълнували бъдещите и актуалните ви гости и чиито отговори биха ги накарали да изберат именно вашия хотел.
Най-важното за този вид маркетинг е да поднасяте това съдържание по оригинален начин, с който да комуникирате вашата идентичност и говорите на език, който би развълнувал точните за вас гости.
Персонализирайте
Фокусът върху клиента и неговите специфични нужди е общото звено между горе-изброените тенденции за развитието на дигиталния маркетинг за хотели през 2018.
Всички бизнес усилия, които полагате, в крайна сметка трябва да са насочени към персоналния подход за вашите настоящи и бъдещи гости. За щастие технологиите дават все по-неограничени възможности за лична и ефективна комуникация с точните за вас таргет групи.
Използвайте визуални и текстови реклами, които са максимално специфични за отделните групи клиенти. Бъдете по-официални за гостите, които ще изберат хотела ви за бизнес командировка и по-сантиментално забавни за семействата или групите приятели, които избират вас за тяхната ваканция.
Според 2017 Jivox Bencmark Report персоналзиираните реклами генерират до 3 пъти реакции у потребителя, отколкото стандартните общи реклами.
Jivox Bencmark ReportПерсонализираното съобщение в рекламите ви позволява да синхронизирате стратегията си в различните канали за дигитален маркетинг – Google Adwords, Социални мрежи, банер кампании и други. Казано с други думи – да имате идентично рекламно съобщение, с което да таргетирате различните групи посредством различните канали с цел максимално ефективен резултат.
Специално внимание за онлайн ревютата
Последната, но не по важност, тенденция в дигиталния маркетинг за хотели е все по-първостепенната роля на онлайн ревютата. Независимо дали в Trip Advisor, Google или в някоя от поддържаните от вас социални мрежи (Facebook или Instagram) хората все повече отделят време и внимание на тази лична обратна връзка. Все още собственици и мениджъри на хотели не отдават достатъчно значение на тази част от дигиталния маркетинг, възприемайки я като обратна връзка, която не можеш реално да контролираш или промениш.
Въпреки това някои от най-стряскащите прогнози сочат, че в следващите няколко години негативните и неконтролирани онлайн ревюта ще бъдат достатъчни да съборят даден бизнес. Най-вече в туристическия, където преживяването на клиента от обслужването му е основен показател за успех или обратното.
84% от хората се доверяват на ревютата в избора си на хотел точно толкова, колкото биха се доверили на лична препоръка от приятел.
Bright LocalС други думи вашият дигитален бранд е пряко зависим от мнението и обратната връзка на всичките ви посетители, което е директно свързано с реалната услуга, която им предлагате.
Освен всички други маркетинг инстурменти, които използвате за директна комуникация и реклама, през 2018 ви съветваме да обърнете все по-голямо внимание на обратната връзка, която гостите ви оставят в различните дигитални платформи.
Проучване от Corneell University и Harvard Business School върху туристическия сектор сочи, че позитивните ревюта и добрата популярност в Trip Advisor или Yelp водят от 5 до 10% увеличение в продажбите.
Corneell University и Harvard Business SchoolНад 95% от туристите, които пътуват за удоволствие, четат поне 7 ревюта преди да запазят ваканцията си.
Изводът е, че поддържането на тези канали, следенето и менажирането на ревютата (отговори на въпроси и конструктивни коментари на негативните ревюта) е много значима част от поддържането на вашата бранд репутация, която сама по себе си може да се окаже ключова за вашия успех или неуспех.
Разбира се, в основата на всичко е да предлагате най-качествената услуга и обслужване във вашия хотел, но за да може това да играе като фактор за развитие на бизнеса ви е важно да следвате най-актуалните тенденции в дигиталния маркетинг за хотели през 2018. Интегрираната маркетинг стратегия, включваща синхронизация между всички най-ефективни тенденции работи за дългосрочно развитие на вашия бизнес, съобразено с развитието на индустрията и промяната на потребителското отношение.