Обръщайки фокуса върху правилното позициониране на хотела ви в онлайн пространството, неминуемо се разгръща темата за една интегрирана маркетинг стратегия, която представлява баланс между най-ефективните актуални методи. Стремежът винаги е постигане на оптимални резултати срещу прецизно разчертан бюджет. Независимо от поставените бизнес таргети, срокове и бюджети, обаче, дългосрочната цел е привличането на гости към вашия хотел, които в последствие да се превърнат в лоялни. Безспорно един от най-работещите и изпитани начини за задържането на вниманието им е да се обърнете персонално към тях с оригинално съдържание, което наистина ги интересува и им е полезно.

В световен мащаб все повече хотели включват така наречения inbound маркетинг в стратегията си – генерирането на съдържание, което не е промоционално или рекламно (outbound), а цели да обогати и информира клиентите за теми, които го вълнуват. Онлайн потребителите са станали изключително чувствителни и избирателни на тема дигитална реклама и са си създали защитни механизми от облъчването, което се случва навсякъде. Дали подсъзнателно игнорират рекламните видеа, банери и текстове или имат инсталирани ad блокъри, те все повече оценяват дадена услуга или продукт на база на подхода на позициониране и предлагане.

Inbound маркетингът е изключително ефективен, защото ангажира клиента, без да подценява неговите познания и предпочитания в дадена сфера (пътуване и туризъм, например), помагайки му да вземе най-адекватното информирано решение, когато избира хотела си. Вместо да търсите нови клиенти със скъпи реклами в туристически издания и сайтове или по телевизията, направете го посредством вашите собствени канали, където хората наистина искат да разберат какво точно правите и предлагате. Освен, че е много по-евтина и възвращаема инвестиция, по този начин градите доверие към бранда си.
Съответно намалявате риска от погрешни очаквания (често генерирани от гръмките рекламни текстове със суперлативи) и разочарование – два основополагащи фактора за създаване на лоялни клиенти.

В тази статия ще ви препоръчаме 5-те най-добри тактики/метода за реализиране на успешна inbound маркетинг стратегия, която да направи клиентите ви приятели и дългосрочни гости.

Блог

Всички маркетинг специалисти отделят все по-голяма важност на секция “блог”  –  мястото, където се генерира полезно и интересно съдържание, което индиректно показва защо съответният хотел е най-подходящото място за почивка или бизнес пътуване. Онлайн потребителите са жадни за качествена информация, която наистина ги интересува.

Все повече хора правят подробно онлайн проучване, преди да изберат хотела си и точно за тях добре поддържаният блог би направил разликата. Кажете им интересни факти за района, където се намирате; споделете за различни атракции и събития, които се случват близо до вас, ангажирайте блогъри, които специализират в тема “пътшествия” да напишат интересна статия във вашия уебсайт; създавайте забавни списъци за: пътуване, престой в хотел, престой във вашия район. Този тип съдържание със сигурност ще привлече и задържи много нови клиенти, които в последствие да разпространяват добри отзиви за вас онлайн и офлайн.


70%  от хората предпочитат да разберат за даден бранд от статия, отколкото от директна реклама. (Demanndmetric)

Новини/полезна информация в сайта

През 2018 потребителите са безкрайно информирани и в повечето случаи знаят какво точно търсят и къде да го намерят. Именно заради това е важно вие да сте крачка преди тях и адекватно да задоволявате техните нужди, като предлагате полезна и интересна информация във всичките си комуникационни канали. Говорим най-вече за дигиталните, тъй като над 90% от пътуващите правят проучването си и запазват онлайн. Когато търсят “добър ски хотел”, например, все повече ги иинтересува колко дълго и лесно се стига до мястото, какви са особеностите на района, с какво друго освен ски и почивка могат да уплътнят престоя си, качество и разнообразие на храна и други подобни вълнуващи факти. Именно заради това е основно да поддържате актуална и качествена информация във вашата онлайн платформа, така че те да намерят точно това, което би ги привлякло към вас.

47% от потребителите преглеждат поне 3 или 5 описания/текста с оригинално съдържание на даден бранд (хотел), преди да направят своята резервация.  (Demand Gen Report,)

SEO Оптимизация

Предните две точки са пряко свързани със SEO оптимизация – една от ключовите предпоставки за добро позициониране в онлайн пространството. Това най-просто значи сайтът ви да е така устроен – технически и като съдържание, че търсачките (Google) го оценяват като стойностен и го нареждат по-напред в резултатите. Поддържането на блог, секция с актуални новини и въобще всички тактики, свързани с генериране на оригинално съдържание (inbound marketing) са свързани с подобряването на SEO оптимизацията на вашия сайт. Включете линкове от външни източници в постовете си, с които да придадете достоверност на платформата си и съответно да подобрите резултатите с цел да излизате на първата страница от релевантните за вас търсения в Google.

Очаквайте специална статия на тема SEO оптимизация за уебсайта на вашия хотел, където по-подробно ще обясним всички най- работещи тенденции през 2018 в тази линиия.

 

92% от хората преглеждат поне веднъж резултаите от първата страница на търсенето. /Webpagefx/

Социални медии

След като сте разбрали за важността на оригиналното съдържание и работите целево върху него, е ключово то да достига до възможно най-голяма част от таргет клиентите ви. Т.е  е първостепенно да подберете и използвате внимателно всички възможни канали за комуникация, които ще ви послужат за целта.

През 2018 позиционирането ви в социалните мрежи е абсолютно задължително. Всички онлайн потребители прекарват повечето от времето си в “скролване” в търсене на нещо ново и интересно в дигиталния социален свят.

В България най-работещи за крайния потребител са Facebook и Instagram, така че една добре структурирана и креативна стратегия за вашите профили там със сигурност ще направи разликата. Освен да ги използвате като канал, през който да рекламирате блог постовете си и новините от сайта, Facebook е идеално място, където да ангажирате клиентите си с още креативно съдържание. Забавни постове, снимки, картинки и кратки видеа, свързани с тема туризъм по неклиширан и твърде рекламен начин биха привлекли вниманието им към вашия бранд и съответно биха наклонили везната във ваша полза при следващия им избор.

Instagram набира все повече популярност и предлага все повече възможностти за “жива” връзка с последователите ви, така че да водите ползотворна двустранна комуникация. Очаквайте следващата статия в блога ни на тема Social Media маркетинг, в която по-подробно ще разгърнем всички най-актуални и работещи стратегии за ефективно позициониране в тези платформи.

Когато даден хотел има активно поддържани социални профили, онлайн потребителите имат над 125% по-висок convert rate. Също така са 4 пъти по-готови да платят повече за даден продукт или услуга, ако са привлечени от публикуваното съдържание на даден бранд (хотел) в социалните мрежи.  (Deloitte).

Обратна връзка

Обратната връзка от вашите гости е изключително ценен ресурс, който е отреден сред най-важните в статията ни за “Тенденциите в дигиталния маркетинг за хотели през 2018”. Коментарите и ревютата в социалните мрежи имат силата както да разширят, така и да съборят бизнеса ви, тъй като хората са все по-активни в това отношение и съответно отделят все по-голямо внимание на това съдържание в мрежата. Тук реално вие нямате пълен контрол или възможност да създавате изцяло оригинално съдържание по ваш избор, но е много важно да отделяте специално време за структурирани, позитивни и достоверни отговори на всички запитвания и коментари в публичното онлайн пространство за вашия бизнес.

Отделно, по този начин вие бихте могли да почерпите ценна информация за това какво реално бихте могли да подобрите в предлаганите услуги. Добавяйки тази активност към вашата inbound маркетинг стратегия, си осигурявате че хората, които следят и четат най-актуалните новини за вашия хотел оннлайн, ще останат доволни от предоставената им достоверна и позитивна информация.

 

95% от клиентите четат ревюта, преди да запазят в даден хотел.(Tnooz)

Профил в booking платформите

За да сте добре позиционирани в онлайн пространството е важно освен за съдържанието в собствените си канали, да се грижите и за това във всички останали платформи в мрежата, в които се появява вашият хотел. Най-работещите такива в хотелиерския бранш са всички booking платформи и сайтове на турситически агенции – места, от които хората могат да разберат и изберат именно вашия хотел. Точно заради това е много важно да следите текстовото и визуалното ви представяне във всички тези вирутални пространства.

Редовно отделяйте време да проверявате дали описанието е вярно и добре написано, дали всички детайли са актуализирани и дали визуалните материали са оптималните, с които можете да се представите пред потенциалните си клиенти. Имайте жива връзка с хората, които поддържат тези платформи, за да им обърнете вниамание, че следите това и му отдавате важност. Този елемент от inbound marketing стратегията ви също е решаващ за доброто ви позициониране в Google търсачките, което трябва да е основна цел за всеки бизнес.

В тази статия ви споделихме какво представлява inbound маркетинг и защо е толкова важен за бизнес развитието на вашия хотел. Представихме подробно 6-те най-ефективни метода за имплементирането на оригиналното съдържание в една работеща стратегия, с която да задържите вниманието на онлайн потребителите и да ги превърнете във ваши лоялни гости.

Следете нашия блог, за да разберете кои са най-актуалните тенденции в поддържането на социалните мрежи на вашия хотел.