Какво е най-подходящото съдържание на съобщението от вашата email маркетинг кампания?


След като вече разбрахте какво представлява email маркетингът и защо това е точният инструмент за бизнес развиването на вашия хотел, е време да навлезем в повече детайли. Един от първите въпроси, на който трябва да наблегнете и да отделите най-много време и внимание е:

“Какво искам да кажа на гостите си, така че да привлека и задържа вниманието им дългосрочно?”

или казано на по-технически език:

“Какво е най-доброто съдържание за съобщенията от една успешна email маркетинг кампания за моя хотел?”


Релевантното и ценно съдържание е основоположник за установяването на една успешна и полезна двустранна комуникация, с която да превърнете актуалните си клиенти в лоялни за дълго.


В част 2 от нашата поредица email маркетинг за хотели ще ви споделим добри практики и съвети за ефективно съдържание на вашите email-и, които да можете да приложите конкретно във вашата email маркетинг кампания за хотели.

Как да подготвим успешна маркетинг кампания за хотели?

Поради факта, че email маркетингът е сравнително свободен и гъвкав метод за рекламиране, ефективното му използване зависи най-вече от стратегическото му планиране и изпълнение.

Един от най-съществените елементи, за които трябва да отделите най-много време и усилия е висококачественото съдържание на съобщенията. Това е ядрото на всяка една успешна email маркетинг кампания, което има силата да превърне вашите потенциални клиенти в лоялни.


Съдържание

1. Заглавие на съобщението (Subject Line)

Изберете внимателно заглавие, привличащо вниманието, но същевременно кратко и ясно.

Не бъдете твърде абстрактни, заповедни или рекламни.

От решаващо значение за успеха на email кампания е тя да има качествена „опаковка“, която да стимулира получателите да открият и ценното съдържание.

Ето защо е важно заглавието (subject line) да бъде ясно и стойностно – да носи истинско съдържание. Дългите и абстрактни заглавия имат много по-голям шанс да отидат в секция СПАМ. То е директно свързано с първата важна мерна единица от email маркетинг кампанията, а именно open rate – колко хора реално отварят вашите email-и.

Стремете се заглавието да бъде максимално описателно и идентично с текстовото съдържание на вашия мейл.

Релевантно към съдържанието в мейла  – не започвайте с приказките от 1001 нощ, защото в дигиталния свят краката на лъжата са много по-къси, отколкото предполагатe.


Това е първа стъпка към изграждане на доверие и лоялност у вашите клиенти.


2. Текст на съобщението

Решавайте проблем – излезте от СПАМ листа!

Изберете конкретна нужда, която искате да обслужите, посредством вашия email.

Започнете професионална, но лична комуникация с ключовите си клиенти.

Персонализирайте!

След като сте класифицирали клиентите си по най-оптималната за вас схема, се обърнете индивидуално към всеки един от тях. 

Обърнете се към бизнес клиентите си със специално предложение за следващия им бизнес семинар, а към групите приятели с оферта за организирани забавления на преференциални цени при следващо гостуване.

 

Изберете конкретна нужда, която искатеда обслужите, посредством вашия email.

Не бъдете просто поредната СПАМ реклама – водете комуникация, в която реално имате какво да кажете (предоставяте релевантна информация), за да създадете и задържите бъдещите си гости за дълго (да превърнете клиентите си в лоялни в дългосрочен план).


Възможни теми за съдържанието на вашата email кампания:

Информационен бюлетин по време на престоя:
  • актуални оферти по време на престоя в хотела
  • специално меню храни и напитки
  • специални събития
  • лекции, семинари
  • допълнителни услуги  – масажи, аниматори, спортни мероприятия, др. – посредством този канал можете да подобрите вашата upsale стратегия на всичко допълнително, което предлагате на гостите си.
Персонализирани оферти и намаления

Предложете на всяка една от групите си нещо специфично, което ще покрие техните очаквания – оферта за провеждане на бизнес семинар за бизнес клиентите си; специални пакети за групите приятели; специално предложение за спа и аниматори за семействата с деца.

Актуална информация за заобикалящата обстановка

информирайте ги за всичко актуално, което се случва в района, така че да им дадете основателна причина да ви посетят (културни, спортни и други събития и тн.).

Изградете лоялност към вашия бранд

благодарствени email-и, поздравления, полезна информация.

Развлекателно меню

разкажете им по неклиширан и рекламен начин с какво вашето меню за храни и напитки ви отличава като топ хотел на нашите ширини.

Ваши инициативи

ако имате традиционни инициативи, събития или друго актуално случващо се в хотела, споделяйте го с тях регулярно!

3. Тон на комуникация

Говорете на техния език

Персонално – спрямо групата клиенти, която целите, говорете на техния специфичен език, който те ще разберат, харесат и от който най-лесно биха се повлияли.

Използвайте разбираем, не строго професионален (с термини от вашата сфера) език.

Станете им приятели – използвайте емоционален, емпатичен език, в който се обръщате лично към клиента.

Когато говорите персонално и им покажете, че ги разбирате, обратната връзка е много по-сигурна, отколкото при неутралния рекламен език – СПАМ.

4. Call to Action

Обърнете се към клиентите с ясно задание и следваща стъпка на комуникацията – ако им отправяте специално предложение за следващото бизнес пътуване, бъдете максимално специфични, като им предложите да обсъдите детайли с конкретни срокове за обратна връзка.

Задайте конкретни въпроси – питайте ги от какво имат нужда и как бихте могли да задоволите нуждите им.

Дайте им стимул да продължат комуникацията – кажете им какво ще получат при отговор и реакция. В противен случай рискувате тя да остане едностранна и неефикасна.

Интеграция със социални мрежи.

Колкото повече от дигиталните канали за комуникация са обвързани във вашата email маркетинг кампания, толкова по-успешна има шанс да бъде тя.

Доволните клиенти са най-доброто ви маркетинг оръжие на принципа „предай нататък”. По-просто казано всички си общуват през социалните мрежи. Затова е препоръчително да интегрирате иконки за социалните мрежи, така че да дадете лесна опция на потребителите да харесват и споделят информацията, която сте им предоставили. Това е най-лесният начин за създаване на така жизнено важния за дългосрочното съществуване на всеки бизнес – brand awareness.