Какво е най-подходящото съдържание на съобщението от вашата email маркетинг кампания?
След като вече разбрахте какво представлява email маркетингът и защо това е точният инструмент за бизнес развиването на вашия хотел, е време да навлезем в повече детайли. Един от първите въпроси, на който трябва да наблегнете и да отделите най-много време и внимание е:
“Какво искам да кажа на гостите си, така че да привлека и задържа вниманието им дългосрочно?”
или казано на по-технически език:
“Какво е най-доброто съдържание за съобщенията от една успешна email маркетинг кампания за моя хотел?”
Релевантното и ценно съдържание е основоположник за установяването на една успешна и полезна двустранна комуникация, с която да превърнете актуалните си клиенти в лоялни за дълго.
В част 2 от нашата поредица email маркетинг за хотели ще ви споделим добри практики и съвети за ефективно съдържание на вашите email-и, които да можете да приложите конкретно във вашата email маркетинг кампания за хотели.
Как да подготвим успешна маркетинг кампания за хотели?
Поради факта, че email маркетингът е сравнително свободен и гъвкав метод за рекламиране, ефективното му използване зависи най-вече от стратегическото му планиране и изпълнение.
Един от най-съществените елементи, за които трябва да отделите най-много време и усилия е висококачественото съдържание на съобщенията. Това е ядрото на всяка една успешна email маркетинг кампания, което има силата да превърне вашите потенциални клиенти в лоялни.
Съдържание
1. Заглавие на съобщението (Subject Line)
Изберете внимателно заглавие, привличащо вниманието, но същевременно кратко и ясно.
Не бъдете твърде абстрактни, заповедни или рекламни.
От решаващо значение за успеха на email кампания е тя да има качествена „опаковка“, която да стимулира получателите да открият и ценното съдържание.
Ето защо е важно заглавието (subject line) да бъде ясно и стойностно – да носи истинско съдържание. Дългите и абстрактни заглавия имат много по-голям шанс да отидат в секция СПАМ. То е директно свързано с първата важна мерна единица от email маркетинг кампанията, а именно open rate – колко хора реално отварят вашите email-и.
Стремете се заглавието да бъде максимално описателно и идентично с текстовото съдържание на вашия мейл.
Релевантно към съдържанието в мейла – не започвайте с приказките от 1001 нощ, защото в дигиталния свят краката на лъжата са много по-къси, отколкото предполагатe.
Това е първа стъпка към изграждане на доверие и лоялност у вашите клиенти.
2. Текст на съобщението
Решавайте проблем – излезте от СПАМ листа!
Изберете конкретна нужда, която искате да обслужите, посредством вашия email.
Започнете професионална, но лична комуникация с ключовите си клиенти.
Персонализирайте!
След като сте класифицирали клиентите си по най-оптималната за вас схема, се обърнете индивидуално към всеки един от тях.
Обърнете се към бизнес клиентите си със специално предложение за следващия им бизнес семинар, а към групите приятели с оферта за организирани забавления на преференциални цени при следващо гостуване.
Изберете конкретна нужда, която искатеда обслужите, посредством вашия email.
Не бъдете просто поредната СПАМ реклама – водете комуникация, в която реално имате какво да кажете (предоставяте релевантна информация), за да създадете и задържите бъдещите си гости за дълго (да превърнете клиентите си в лоялни в дългосрочен план).
Възможни теми за съдържанието на вашата email кампания:
Информационен бюлетин по време на престоя:
- актуални оферти по време на престоя в хотела
- специално меню храни и напитки
- специални събития
- лекции, семинари
- допълнителни услуги – масажи, аниматори, спортни мероприятия, др. – посредством този канал можете да подобрите вашата upsale стратегия на всичко допълнително, което предлагате на гостите си.
Персонализирани оферти и намаления
Предложете на всяка една от групите си нещо специфично, което ще покрие техните очаквания – оферта за провеждане на бизнес семинар за бизнес клиентите си; специални пакети за групите приятели; специално предложение за спа и аниматори за семействата с деца.
Актуална информация за заобикалящата обстановка
информирайте ги за всичко актуално, което се случва в района, така че да им дадете основателна причина да ви посетят (културни, спортни и други събития и тн.).
Изградете лоялност към вашия бранд
благодарствени email-и, поздравления, полезна информация.
Развлекателно меню
разкажете им по неклиширан и рекламен начин с какво вашето меню за храни и напитки ви отличава като топ хотел на нашите ширини.
Ваши инициативи
ако имате традиционни инициативи, събития или друго актуално случващо се в хотела, споделяйте го с тях регулярно!
3. Тон на комуникация
Говорете на техния език
Персонално – спрямо групата клиенти, която целите, говорете на техния специфичен език, който те ще разберат, харесат и от който най-лесно биха се повлияли.
Използвайте разбираем, не строго професионален (с термини от вашата сфера) език.
Станете им приятели – използвайте емоционален, емпатичен език, в който се обръщате лично към клиента.
Когато говорите персонално и им покажете, че ги разбирате, обратната връзка е много по-сигурна, отколкото при неутралния рекламен език – СПАМ.
4. Call to Action
Обърнете се към клиентите с ясно задание и следваща стъпка на комуникацията – ако им отправяте специално предложение за следващото бизнес пътуване, бъдете максимално специфични, като им предложите да обсъдите детайли с конкретни срокове за обратна връзка.
Задайте конкретни въпроси – питайте ги от какво имат нужда и как бихте могли да задоволите нуждите им.
Дайте им стимул да продължат комуникацията – кажете им какво ще получат при отговор и реакция. В противен случай рискувате тя да остане едностранна и неефикасна.
Интеграция със социални мрежи.
Колкото повече от дигиталните канали за комуникация са обвързани във вашата email маркетинг кампания, толкова по-успешна има шанс да бъде тя.
Доволните клиенти са най-доброто ви маркетинг оръжие на принципа „предай нататък”. По-просто казано всички си общуват през социалните мрежи. Затова е препоръчително да интегрирате иконки за социалните мрежи, така че да дадете лесна опция на потребителите да харесват и споделят информацията, която сте им предоставили. Това е най-лесният начин за създаване на така жизнено важния за дългосрочното съществуване на всеки бизнес – brand awareness.