Какво представлява и защо това е точният инструмент за вашия бизнес
Дигиталните маркетинг кампании стават все по-неизменна част от всеки бизнес, особено в туристическия бранш. Целта винаги е привличане и задържане на ключовите клиенти, които да станат лоялни към вашия бранд.
Отговорът на въпросите “Как да върнете гостите си отново във вашия хотел?” и “Как да ги превърнете в лоялните клиенти?” е един и до голяма степен се крие в развиването на една ефективна дигитална маркетинг стратегия.
Във времето, в което хората все повече прекарват активно време в дигиталната реалност посредством смартфони, таблети и лаптопи, логично е да търсим и привличаме тяхното внимание там.
Дигиталната реклама се превръща във все по-многопластово и силно оръжие в достигането до точните клиенти за развитието на вашия бизнес.
Email маркетингът е един от най-подходящите инструменти, който ви позволява да се обърнете към актуалните си клиенти. Имате възможността да ги задържите за дълго, като периодично се свързвате с тях и им припомняте защо да изберат вашия бранд.
Какво е Email маркетинг?
Email маркетинг е един от най-използваните инстументи от маркетинг специалистите за спечелване на дългосрочното доверие на техните клиенти. Той се превръща във все по-предпочитан, благодарение на директната си форма на комуникация и възможност за персонално достигане до правилния клиент в правилния момент.
Броят на активните email потребители в световен мащаб се прогнозира да нарастне до 2.9 милиарда до 2019г.
Експоненциално развиващата се дигитализация и фактът, че всеки човек използва своята електронна поща като ежедневен източник на информация и канал за комуникация, превръщат email маркетинга в един от най-добрите канали за достигане до клиентите отново.
Най-просто обяснено, email маркетинг означава изпращане на персонални съобщения с комерсиална цел от дадена компания до нейни ключови клиенти посредством електронната поща.
Крайната цел е привличане и задържане на тяхното внимание, както и увеличаване на продажбите. Този метод на рекламиране подобрява значително бизнес комуникацията, помага в достигането до специфични таргет клиенти и изграждането на доверие у тях, с което да ги причислите в желаната графа лоялни. Едновременно с това този метод е максимално рентабилен на база оптимизация на разходите.
Всяко €1 инвестирано в email маркетинг осигурява €31.80 възвръщаемост на инвестицията.
Campaign MonitorВ СПАМ категорията попадат кампании, предимно насочени към произволни email контакти, на случайни хора, които не са запознати с вашия бранд и съответно не очакват съобщенията ви. Такъв тип рекламна комуникация е неефективна, тъй като първо тя бива автоматично филтрирана, след това често пъти достига до неправилна таргет група, и накрая рядко бива отвaряна. Това се дължи главно на факта, че информацията е непозната за получателя и не представлява интерес за него.
Защо това е точният инструмент за вашата успешна маркетинг стратегия за хотели?
В хотелиерския бранш е сравнително лесно да събираш email-и при регистрация в хотела, на официалния уебсайт или използвайки Wi-Fi hotspot портал.
Множество хотели събират тези така важни контакти и не ги използват пълноценно, което е загуба на ресурс.
Хората проверяват ежедневно електронната си поща, като това е най-директният канал, чрез който можете да достигнете до вашите клиенти със специфични предложения, задоволяващи конкретните им нужди.
Това е най-сигурният път към успеха, защото дългосрочните взаимоотношения с клиенти, които ви харесват и избират, носи много по-голяма възвръщаемост на рекламната инвестиция.
Винаги е по-лесно и ефективно да върнете вече доволен клиент, отколкото да привлечете нов. Редовните посетители също така стават ваши последователи и посланици, и е много вероятно да доведат до още повече продажби, без допълнителна инвестиция в реклама.
72% от хората предпочитат да получават промоции през email, а едва 17% посочват социалните медии като предпочитан източник.
MarketingSherpaПосредством изпращане на внимателно планирани кампании, имате възможността да достигнете отново до клиентите си в правилния момент (например преди летния/зимния сезон), като им припомните за вас и вашите предимства.
Бъдете максимално лични и се обръщайте персонално към всяка една отделна група клиенти с директно предложение за задоволяването на конкретна тяхна нужда!
Хората предпочитат да се върнат отново в хотел, от който са останали доволни, стига техните домакини да ги поканят и да им предложат специално и лично отношение.
Брандове, които персонализират маркетинг съобщенията си имат 27% повече уникални oтворени линкове от съдържанието и 11% по-високи open rates (отворени email-и), от тези, които не използват персонален подход.
ExperianДруг много важен плюс на email маркетинга е, че ви позволява да следите в реално време резултатите си (колко и какви хора се ангажират с кампанията ви) и на база на анализа да продължите в същата посока или да промените рекламната си стратегия.
Фирмите, които изпращат автоматизирани email-и, имат 133% по-голяма вероятност да изпращат подходящи съобщения, съответстващи с актуалното поведение на купувача.
Lenskold and Pedowitz GroupsВ горните редове ви споделихме какво представлява email маркетинг и защо това е един от най-ефективните маркетинг инструменти за вашия хотел. Изпращайки съобщения с качествено съдържание, което вълнува пряко актуалните ви клиенти, имате възможността да ги върнете отново във вашия хотел и да ги превърнете в лоялни към вашия бранд. Следете следващата статия от поредицата “Email маркетинг за хотели”, за да научите няколко конкретни примера за полезни теми, които да включите в съдържанието на вашаите email-и. Те ще ви покажат как бихте могли да бъдете полезни за вашите ключови клиенти и съответно да задържите трайно вниманието им.