В предната статия ви споделихме добри практики за ефективно съдържание на вашите имейли, с които да се обърнете обратно към гостите си и да ги поканите да се върнат във вашия хотел. След като с примери ви разяснихме защо това е най-важният ключ към реализирането на една успешна email маркетинг кампания за хотели, днес ви предоставяме един своеобразен чеклист на процеса.
Ще ви разходим стъпка по стъпка из създаването на една успешна email маркетинг кампания за вашия хотел:
1. Съберете имейл контактите на вашите таргет клиенти
Възможни методи за събиране на имейли:
- Регистрация през Facebook страницата ви и другите социални канали (Instagram, Twitter и др.)
- Регистрация през вашия уебсайт
- Карти/флаери на рецепцията/в стаите, които доброволно събират данни на гостите ви
- WiFi Мрежа- вместо парола за wifi мрежата, събирате данни/имейл адреси, които също са доброволно предоставени от вашите гости. Тук SmartFi може да се превърне във вашия най-верен партньор в натрупването на ценния ресурс.
2. Сегментирайте
Разделете събраните контакти в отделни категории, така че да можете да се обръщате максимално конкретно и лично към всеки един от клиентите си – със специфичната му нужда и вашето предложение, с което да я задоволите – бъдещи оферти, намаления и услуги. Съберете ги в класифицирани списъци, които са организирани по оптимален за вас начин.
Предоставяме ви няколко идеи за сегментирани категории, които могат да бъдат полезни за вашата стратегия:
- Бизнес клиенти – тяхното пътуване и престой са свързани с определен тип услуги и дейности, за които можете да помислите и да им предложите нещо специфично и преференциално за следващото им гостуване при вас – намаления за залите за бизнес семинари, допълнителни услуги в организирането им.
- Семейства (удоволствие) – друга група със собствени нужди и очаквания. Тук са изключително подходящи допълнителните услуги (аниматори, например), които споменахме в предната статия във връзка с вашата upsale стратегия.
- Компания приятели – (удоволствие) – отново интегрирайте допълнителните услуги, с които боравите в персонализиран пакет.
Поведение на гостите ви – паралелен, но доста подходящ вариант за разделяне на клиенти е на база на тяхното поведение преди и по време на престоя в хотела:
- Хора с активна резервация – предстоят да дойдат или са в момента в хотела.
- Хора с отменена резервация – отказали са се по някаква причина. Разберете защо и ги поканете отново.
- Хора, резервирали с оферта – измислете нова оферта, която е примамлива за тях, но рентабилна и за вас. Така че да успеете да ги превърнете в лоялни клиенти, които няма да имат нужда от оферти, за да изберат вас.
- Регистрирали се от сайта, Facebook или Wifi – специално са ви потърсили. Поискайте обратна връзка от тях. Това са едни от най-полезните контакти, които са активни онлайн и са готови да споделят мнението си.
3. Планиране
Основна стъпка при всяка една маркетинг кампания е стратегическото планиране, което залага цели, средства и срокове за изпълнение.
За успешна и смислена една email маркетинг кампания може да се определи,само когато има ясно заложени и реализирани стъпки в постигането на крайната цел.
Ключово е да решите и заложите тези стъпки преди старта на email кампанията, за да автоматизирате възможно най-много този процес и след това да бъдете максимално улеснени и ефективни.
Възможни стъпки:
Първи email – запознаване.
Това са хора, които по някакъв начин са имали вече връзка с вас – сдобили сте се с техния контакт чрез един от горе-изброените методи. Не е задължително да са били вече гости на хотела, затова е важно да привлечете тяхното внимание.
Представете вашия хотел/бранд и кажете защо се включвате и с какво бихте могли да бъдете полезни.
Това е една от най-важните стъпки, която може да сложи успешното начало или да ви изпрати в спам листа, ако не бъдете достатъчно достоверни и конкретни.
Втори Email: При реакция/отговор/subscription:
Заповядайте отново – това са хора, които са вече ангажирани с вашия хотел и затова е важно да задържите техния интерес и да ги превърнете в лоялни клиенти.
Поканете ги отново при вас, като им кажете какви предимства им предлагате. Вижте в предната ни статия “Съдържание на съобщението” за добри практики относно тази стъпка.
- Благодарности – ако това са клиенти, които вече са били гости при вас, благодарете им за престоя и ги поканете отново. Обърнете се лично към тях (отделната група, на която пишете), като им покажете, че ги разгриначавате и техните специфични желания и нужди са важни за вас.
- Напомняне за оферти/актуални случки в хотела ви
4. Дизайн
Дизайнът на вашето съобщение е от ключово значение за успеха на email кампанията ви, заедно с качественото съдържание и точното заглавие (хиперлинк към първата статия).
Важно е облицовката на имейла ви да изглежда добре, но най-вече трябва да се стремите към постигане на така наречената визуална идентичност.
Цветовото оформление:
Добре е цветовете във вашия email трябва да с тези на вашия уебсайт и/или интериор на хотела.
Това също изиграва важна роля за постигането на желаното въздействие. С развитието на технологиите и всички маркетинг стратегии, концептуалната обвивка трябва да бъде неделима част от вашия план на действие. По този начин демонстрирате професионализъм и изграждате доверие към бранда си.
Шрифт
Той също трябва да е специално подбран и да бъде в една линия с концепцията на бранда.
От решаващо значение е да използвате популярни и лесни за четене шрифтове, за да помогнете на адресатите ви да задържат вниманието си върху вашето съобщение.
В интернет можете лесно да намерите най-добрите комбинации между разпространени шрифтове като Serif и San serif, например.
Друг добър вариант е да използвате вашия собствен шрифт, в случай че имате такъв, изработен от дизайнер при изготвянето на визуалната ви идентичност. Тук трябва да бъдете внимателни да не прекалите със завъртените букви и твърде артистичното оформление на текста, което утежнява четенето и намалява шанса за задържане на ценното клиентско внимание.
Mobile friendly
Дизайнът на email-а ви да е пригоден за лесно и четливо отваряне от мобилни устройства е безспорно една от най-важните стъпки при реализирането на вашата успешна email маркетинг кампания.
Процентът на хора, които проверяват и селектират имейлите си първо от мобилните си устройства, експоненциално нараства с всяка година.
** Според статистките близо 90% от потребителите проверяват имейлите си всяка сутрин от мобилните си устройства.**
При повечето от тях това е първото нещо, което вършат сутрин, когато нивото им на концентрация е най-високо и съответно е най-лесно да привлечете и задържите вниманието им.
Все повече от онлайн потребителите прекарват повече време да разглеждат и взимат решения за покупка и консумиране не от компютрите, а от мобилните си телефони и таблети.
Именно заради това е от първостепенно значение да оптимизирате имейлите си и за мобилно потребление, така че да не изпуснете тази значима маса от потенциални клиенти.
Един ефективен и достъпен начин за това оформление е да използвате Mailchimp – софтуер, който ще ви предостави най-добрите практики в реализирането на email маркаетинг кампания, включително и относно нейния дизайн.
В следващата част от поредицата ни “Email маркетинг за хотели” ще можете да прочетете повече за функционалностите и ползите от MailChimp. Друг възможен вариант е да се обърнете към специализирани маркетолози в бранша, които да ви консултират и насочат – това е по-скъпият и времеемки вариант .
В горната статия, озаглавена “Email маркетинг за хотели – процесът стъпка по стъпка”, /част 3/, разгледахме как би могъл да протече процесът по реализиране на една email маркетинг кампания – от събирането на ключовите email контакти до оформлението на дизайна на вашите съобщения. Надяваме се информацията, която ви споделихме, е била интересна и полезна за вас и вашата маркетинг стратегия за хотели. Следете нашия блог, за да прочетете и последната статия от поредицата, в която ще ви дадем практична информация за това как да следите и анализирате резултатите от вашата кампания, както и ще ви обясним по-подробно как най-ефективно да използвате MailChimp – софтуер, който автоматизира процеса за постигане на по-добри резултати в привличането на вниманието на вашите клиенти. .