Как да следим и анализираме резултатите от една email маркетинг камппания? **MailChimp**


В предните 3 статии ви разказахме подобно какво представлява една email маркетинг стратегия, защо това е един от най-добрите инструменти за вашата маркетинг стратегия за хотели и ви разходихме из процеса по реализирането стъпка по стъпка. В 4-та част от поредицта “Email маркетинг за хотели” ще ви покажем практически как да следите и аналзиирате резултатите от вашите кампании. Паралелно с това ще ви разясним функционалностите и ползите от MailChimp – софтуерът, който би могъл да ви стане партньор в автоматизирането и ефикасното управление на процеса.

1. Следене и анализ – Как да следите резултатите?

Анализ – всяка една стратегия и план за действие стават абстрактни и безполезни, ако не  биват следени на база на предварително поставени цели. Анализът на реакциите на клиентите, към които се обръщате посредством имейл, е най-ценната информация, която можете да използвате за създаване на по-успешни бизнес стратегии. Живата връзка е най-сигурният начин, че ще сте в час с тенденциите и нуждите на вашите клиенти и ще можете да ги обслужвате навреме и адекватно.

Споделяме с вас някои от най-основните мерни единици в анализа на успеха на една имейл маркетинг кампания:

  • Open rate –  Това е първото ви важно мерило, което отчита колко хора реално са отворили вашия имейл.  То показва директно колко работещо е заглавието, което сте заложили (вашия subject line) и колко достоверен е списъкът на контакти, които сте събрали. Референтните стойности са различни в зависимост от големината и естеството на бизнеса, но следните цифри биха били  добър ориентир:
      • < 20% – този процент е нисък и при такава ситуация е нужно да преразгледате стратегията и заглавията, които използвате.
      • 20% – 35% – Движите се в правилна посока, но трябва ежедневно да следите резултатите и обратната връзка от получателите.
      • >35% – този резултат е ясен показател, че стратегията ви е вярна и работеща. Продължавайте да поддържате това ниво.

Изтоник: http://wordsofvikram.com/the-ultimate-guide-to-hotel-email-marketing/#.Wjtgxd-WbIU

 

  • Click rate –   Тази мерна единица ви доближава с още една крачка до целта, защото тя показва колко хора реално са отворили някой от споделените линкове във вашия имейл. Или казано с други думи демонстрира, че комуникацията ви вече е двустранна и е достигнала и повлияла на този, към когото се стремите. Работещият „call to action“ е пряко свързан с тази мерна единица. Освен това тази статистика ви помага да следите кои линкове са работещи и кои не, така че да можете да сте адекватни с очакванията на получателите.
    В началото на всяка една кампания от 1 до 5% е задоволителен резултат, като е нужно да си поставите обозрими срокове и да завишавате прогресивно целта над 10%.
  • Unsubscribe rate – Тази негативна мярка не трябва никога да свети в червено. Стойности над 1% при нея означават, че адресатите намират имейлите ви за досадни и безполезни, заради което се отписват от тях. Тогава задължително трябва да промените тона на комуникация, както и съдържанието, което им изпращате.

        Стремете се да поддържате нивото под 0.4%, за да знаете, че реализираната от вас кампания е успешна.

  • Bounces – това са така наречените неполучени имейли или отхвърляния.Те се делят на „тежки“ и „леки“. Тежките отхвърляния идват в почти 100% от случаите заради вече несъществуващи имейл адреси. Заради това трябва регулярно да ъпдейтвате мейлинг листа си, така че да сте сигурни, че той съдържа само активни и полезни контакти. В противен случай рискувате да бъдете класифицирани като спам и да провалите имейл кампанията си. „Леките“ отхвърляния най-често идват от адресата – най-често пълна поща или някакъв друг технически проблем.Тук допустимите референтни стойности са до 2%, за да можете да разчитате, че усилията ви постигат някакъв резултат, а не са изхвърлени в черната дупка на интернет пространството.
  • Възвръщаемост на инвестицията (ROI) – Тази стойност се измерва изключително ефективно при хотелския имейл маркетинг, защото можете по най-чист начин да проследите колко от хората, които сте поканили да дойдат или да се върнат, са го направили в действителност. Т.е. колко е реалният приход от инвестицията ви в имейл маркетинг кампания.

 

ИндустрияOpenClickSoft BounceHard BounceAbuseUnsub
Туризъм и транспорт20.69%2.17%0.65%0.48%0.02%
Ресторанти и хотели21.71%1.33%0.53%0.45%0.02%0.42%

2. MailChimp – полезен инструмент за автоматизиране на процеса


Съществуват множество софтуери за автоматизиране на процеса, които събират, следят и анализират така ценните за вас данни. Един от най-разпространените и полезни инструменти на база на нашия опит е MailChimp. Около 7 милиона са потребителите на този софтуер, които изпращат над 500 милиона имейла всеки ден.

Той е лесен за употреба и може да бъде вашият автоматиизран партньор от една от първите стъпки от кампанията (сегментиране на клиенти), през оформлението на имейл (структура и дизайн), до изпращането и ключовия анализ.

**Автоматизираните имейл съобщения постигат средно със 70.5% по-висок *Open rate* и 152% по-висок *Click-through rate*, сравнено с обикновените бизнес насочени *маркетинг съобщения*.

Epsilon Email Institute***

Лесно достъпен е и с оправдана цена, позволяваща ви да поддържате високо ROI при една добре реализирана кампания.

 Допълнителни плюсове от употребата на MailChimp са интеграцията с други два ефективни канала за комуникация:

  • SMS (разпращане към номерата на потребителите)
  • Социални мрежи (Facebook, Twitter и др.) – имате възможност да изпратите до вашите последователи директен линк с последния мейл от вашата кампания.
    + в реално виждате кой наистина е отворил линка ви и е бил заинтересован от вашето съобщение.
    Следете нашия блог, за да научите в детайл как да използвате MailChimp по най-ефективния и работещ за вашия бизнес начин. (в бъдещи статии)

Надяваме се, че нашата статия „Имейл маркетинг за хотели“, разделена в 4 части е била интересна и полезна за вашия хотел и вашата маркетинг стратегия. Оставяме я на разположение за ваша бъдеща употреба, когато ще имате нужда от спътник в планирането и реализирането на една успешна кампания. SmartFi също може да бъде до вас при старта на тази важна стъпка за развитието на бизнеса ви.