Как да го превърнем в полезен инструмент за нашия хотел?


Глобалният успех на TripAdvisor през последните години може да бъде проследен от всеки пътуващ човек. От платформа за рецензии на хотели уебсайтът израсна в пространство, в което хора от цял свят планират почти всеки аспект от едно свое пътуване. Номер 1 сред т.нар. travelers reviews индустрия, Tripadvisor е огромен бизнес пазар, чиято движеща сила е неговата свързана и споделяща общност от туристи в световен мащаб.

Средният брой уникални посетители в TripAdvisor на месец е 390 млн. с изградена база данни от 435 млн. отзиви, отнасящи се за близо 7 млн. регистрирани компании.

Tripadvisor.com

Последното икономическо проучване на Oxford Economics показва, че съдържанието в TripAdvisor не само оказва силно влияние върху активността в туристическата сфера, но е и причина за нея. С други думи, сайтът повишава мотивацията на хората да пътуват все по-често благоредение на изграденото доверие и лесното сърфиране из неговите страници.

Това са само част от силните страни, които превръщат създаването и правилното управление на обява в TripAdvisor в задължителен елемент от маркетинг плана на вашия бизнес. Сайтът е съществен източник на информация, чието стратегическо използване повишава популярността на хотела ви сред най-голямата туристическа публика, докато в същото време ви позволява да градите трайни и дългосрочни връзки с вашите гости. Всичко това се осъществява чрез класация по популярност и рецензии за вашия хотел.

96% от потребителите на TripAdvisor определят четенето на отзиви за основополагащо при избора им на хотел. От тях 73% пишат рецензии, защото желаят да споделят с общността на сайта за едно добро прекарване.

Tripadvisor.com


Как работят рецензиите на TripAdvisor?


Първите топ 5 хотела получават видима позиция на първа страница за всички посетители, които търсят място за отсядане в съответен град, а топ 3 от хотелите със специални оферти имат възможността да бъдат включени в бюлетина на TripAdvisor без допълнителна такса.

Въз основа на фактите по-горе е естествено като хотелиери да се стремите към позициониране на първа страница в TripAdvisor за вашата дестинация. Как постигате това разглеждаме в следващите редове:

TripAdvisor използва система, наречена “Класация по популярност” (Popularity Ranking), която работи с три основни фактора:

  • Качество на отзивите: колкото по-положителни са рецензиите за вашия хотел, толкова по-високо ще бъде класирането ви.
  • Брой отзиви: по-големият брой рецензии също засилва вашата популярност.
  • Дата на публикуване: последните рецензии имат по-голяма тежест в алгоритъма за класиране в сравнение с по-старите.

Качеството на отзивите е от съществено значение, но количеството и времето на тяхното публикуване също оказват влияние.

Например, ако имате общо 60 отзива, от които 40 са положителни от преди 3 години, а последните 20 са негативни. По-голямо значение за класацията ще имат най-актуалните рецензии, където по-голяма тежест има и негативният им характер. Ако всички други фактори са еднакви – качество и дата на публикуване, хотелът с по-голям брой отзиви ще бъде класиран на по-предна позиция.

Обратната връзка на гостите ви предоставя възможност градивно да подобрявате своето обслужване, както и да намирате нови клиенти, чиито отзиви да ви издигат в класацията на TripAdvisor. Целта обаче изисква от вас отдаденост и постоянство в дългосрочен план..  


Как да съберем повече позитивни отзиви в Trip Advisor?

Както споменахме в предния параграф, количеството на отзивите има значение, за да могат най-позитивните ви и актуални коментари от клиенти да излязат на най-видимо място. Позитивната обратна връзка зависи от съвкупност от фактори, за които трябва ежедневно да се грижите, с цел вашият хотел да бъде винаги предпочитана дестинация за всеки пътуващ.

За да стимулирате хората да оставят позитивните си коментари и мнение в Trip Advisor, е необходимо да им напомняте елегантно за важността на тази обратна връзка.

Един от ефективните и достъпни начини за постигане на целта, е
чрез интеграция на покана за оставяне на ревю, която ще се появи на устройствата не всеки гост който се е свързал с wi-fi мрежата в хотела ви. В последствие със събраните дании, ще можете лесно да поканите предишните си гости, да оставят ревю или да дойдат пак.

Smart-Fi е софтуерът, който събира контактите на вашите гости и им показва различна ценна информация за престоя в хотела при свързване с wi-fi мрежата.

По този начин устройството може да бъде вашият надежден партньор в това начинание, заради разнообразните персонални възможности за информационни съобщения към гостите ви, които то предлага.

Една любезна покана за оставяне на ревю в Trip Advisor в мобилните им телефони или таблети, би била много по-ефективна от традиционните флаер, брошура или плакат.


Защо отговарянето на отзиви има значение за бизнеса ви?

Смисленото управление и отговарянето на негативни рецензии демонстрира отношение към вашия бизнес и грижата ви за мнението на хората. Това от своя страна повишава положителното впечатление на клиентите за вашия хотел.

65% от потребителите са по-склонни да направят резервация в хотел, който отговоря на рецензиите си в сравнение с конкурент, чийто мениджмънт не се ангажира с това.


Пълно и положително ангажиране на бизнеса ви можете да го постигнете в четири лесни стъпки:

  1. Регистрирайте се в центъра за управление на TripAdvisor и поемете страницата на хотела във ваши ръце
  2. Отговорете на поне 25% от отзивите за вас
  3. Добавете директна информация за връзка с вашия хотел към страницата в TripAdvisor
  4. Публикувайте миниум 10 актуални и възможно най-добри снимки на хотела

В резултат хотелът ви може да получи видима позиция за всеки двама от трима потребители, търсещи хотел в съответния град.


Vicious Circle Model

В допълнение към този ангажимент най-успешните бизнеси следват т.нар. vicious circle модел.

  1. Ангажирайте се със систематично насърчаване на гостите да пишат своите впечатления онлайн
  2. Постоянно наблюдавайте и анализирайте тяхната обратна връзка
  3. Правете подобрения въз основа на получените отзиви
  4. Споделете за направените подобрения. Това носи по-голямо удовлетворение на клиентите, по-добри рецензии и в крайна сметка по-голяма видимост в TripAdvisor
  5. По-добрата позиция е възможност за нови резервации във вашия хотел, което отвежда до повторение на цикъла.

Създаване на акаунт в TripAdvisor

Възползвайте се от различните услуги на сайта, които са създадени да помогнат за популяризиране на вашия бизнес. Заявката за получаване на безплатен стикер на TripAdvisor (Free TripAdvisor sticker), който можете да поставите на входа, прозореца или избрано от вас място в хотела видимо от най-много хора, става бързо и лесно. Стикерът насърчава гостите на хотела да пишат своите отизиви за вас, както и демонстрира, че тяхното мнението е важно за вас. Също така картите за коментари (Comment cards) на TripAdvisor са направени да стимулират обратната връзка от вашите клиенти. Те дават възможност на гостите да напишат своята рецензия на рецепцията преди да напуснат хотела ви, като събраните отзиви да бъдат вписани от вас в обявата на хотела.

Заедно с картите за коментари TripAdvisor предлага и стикери и плакати награди (TripAdvisor awards). С тях лесно можете да комуникирате с вашите гости, че хотелът ви е “Избор No. 1 на туристите за 2018 г.” Тези стикери отново демонстрират сериозното ви отншение към обратната връзка на клиентите ви, както и до голяма степен изграждат доверието във вашия бизнес.

От своя страна, регистрацията ви за Instant bookings дава на потребителите лесен и мигновен начин да направят резервацията си във вашия хотел. В допълнение на което, обръщаме специално внимание на растящата популярност на резервациите, направени през мобилен телефон. С абонамент за Business Advantage на TripAdvisor можете да добавите телефонния си номер към своята страница, така че потребителите могат да ви се обадят с един клик.

Възможността да създавате перфектната онлайн идентичност на вашия хотел е един от най-големите плюсове на дигиталната революция. Разцъфтяването на бизнеса ви в тази комплексна и динамично растяща среда изисква да бъдете гъвкави и готови за промяна. Това означава задължително да се възползвате от модерните начини за комуникация и развитие, какъвто е TripAdvisor. Там не само ви очаква една милиардна публика, готова да плати за нови преживявания, но и възможността да градите устойчиви отношения, когато споделяте съвременните бизнес ценности – прозрачност, лоялност и свързаност. Най-важният извод обаче е един – няма как да не обърнете внимание, че по-голямата част от света днес пътува с TripAdvisor!